CATEGORIA 4

Que bonica que és la vida! Quantes coses que hi ha per viure i experimentar! Cal activar els cinc sentits per gaudir de l’estiu, el sol i la natura exuberant que tenim al nostre entorn. L’estiu ens permet passejar pels parcs i boscos de la ciutat o simplement divertir-nos jugant amb els amics, els cosins i cosines... amb qui vulguem. L'estiu és temps per conèixer altres països, cultures i llengües, per explicar com és el nostre món, els nostres costums i el nostre entorn, per compartir conèixer i viure!

Què puc llegir?

Fem un viatge arreu del món per descobrir iniciatives fascinants que fan de les nostres ciutats uns entorns més sostenibles.

Teatre amb minúscules és un recull que agrupa una dotzena d'obres teatrals divertides, senzilles i quotidianes, perfectes per a ser llegides, treballades i representades a classe. Amb temes pròxims com la primavera, la convivència o el respecte a la natura, els xiquets i les xiquetes es familiaritzaran amb el món del teatre mentre aprenen de la millor manera possible: jugant!

No hi ha millor manera de conèixer gent nova i compartir-hi aventures que aprendre paraules noves d'altres llengües del món. Sabies que Europa és el continent on es parlen menys llengües? Imagina't tot el que ens queda per descobrir!

Heu jugat mai al fem veure que...? Quan fa un bon dia i el teu pare et diu que surtis a jugar fora una estona perquè et toqui l'aire, no hi ha millor manera de passar el temps que imaginar aventures increïbles.

Adaptació de la novel·la de Jules Verne per a lectors de totes les edats. El protagonista, Phinneas Fog, acompanyat de Passepartout, viu innombrables aventures en el seu viatge pels diferents països. Amb els dibuixos d'en Subi, aquest clàssic de la literatura universal esdevé una història formidable.

Un passeig per la ciutat més propera, amb els veins i veïnes que conviuen amb nosaltres, les botogues, l'escola, el parc..., és la ciutat que volem i si llegeixes el conte i el mires atentament segur que és el barri, la ciutat on vivim, fixa't-hi bé!

Què és el temps? És el tic-tac d'un rellotge i nombres i mots en un calendari?. Així comença aquest conte poètic on descriu què és viure a cada moment.

En aquest llibre màgic, us convidem a fer una volta pel circ més divertit del món! Aquí hi trobareu pallassos alts i pallassos baixets, elefants gegants i ratolinets petits, i acròbates que es mouen molt ràpid i d'altres que van molt a poc a poc. Cada pàgina és una sorpresa!

El mico, l’os, el peresós, l’hipopòtam, el conill… tots treballen amb dedicació i cura per fer un bon regal als seus amics! Un conte circular on reciclar, reparar i construir són els millors obsequis: «I jo, què puc fer?»

Aquests són només uns quants llibres que et recomanem. En pots trobar molts més al catàleg!

TRIA ELS DOS REPTES QUE MÉS T'AGRADIN

Opció 1. LLEGIR ÉS CONNECTAR AMB EXPERIÈNCIES QUE HEM VISCUT

Relaciona el llibre que has llegit amb… una emoció, una persona que coneguis, un altre llibre i una pel·lícula o sèrie.

No et despistis, i vine a la biblioteca a segellar el passaport!

Opció 2. EL VIATGER DESPISTAT!

Ajuda el viatger despistat a trobar el nom del país on ha anat de viatge. Busca les pistes que s’han perdut per la sala infantil, fixa’t-hi molt bé i resol el misteri.

Si vens a la biblioteca et deixarem el material necessari per resoldre el misteri.

Després podràs segellar el passaport.

Opció 3. AJUDA AL PERSONATGE AMB 3 OBJECTES

Escull 3 objectes que t’enduries a l'interior de la lectura per ajudar als personatges del relat. Per què escolliries aquests?

Vine a la biblioteca a explicar-nos els teus objectes, i recorda segellar el passaport!

Família! Ens encanta veure les vostres aventures i moments especials amb E&B! 🌟 No us oblideu d'etiquetar-nos a les vostres fotografies i vídeos a l'Instagram, Facebook i Twitter. 📸📲

Utilitzeu els nostres hashtags perquè no ens perdem cap dels vostres moments increïbles:

#estiuibiblios #bibliosmataro #fomentlectura #lectorsgenials