CATEGORIA 1

Preparats i preparades per obrir els ulls al món? Ulls grans, immensos com mars gegants i vius. Haureu de parar atenció, observar, ser curosos i curoses i mirar el món atentament, com si fóssiu detectius privats d’aquells famosos que surten a les pel·lis. Haureu de recopilar proves i desxifrar codis secrets  com si fóssiu exploradors en un món desconegut... També podeu ser científics i científiques, tafaners i tafaneres que volen saber més i més. Obriu bé els ulls!

Què puc llegir?

Llibres recomanats

L'Olga de gran vol ser zoòloga, sobretot ara que acaba de descobrir la criatura més estranya que ha vist mai i que podreu conèixer llegint el seu quadern de camp.

Per celebrar que l'agència d'investigació funciona molt bé, les Germanes Crostó i el Marcel decideixen regalar-se unes vacances a Egipte. Tot sembla anar sobre rodes fins que l'autocar en què fan la visita pateix unes estranyes avaries que caldrà investigar.

Coneix els llocs més emblemàtics de París tot resolent els enigmes proposats (a la catedral de Notre-Dame, a la torre Eiffel, al Louvre, a Montmartre, etc.)

En Sherlock i en Doc descobreixen que un intrús ha entrat a l'escola en plena nit. L'endemà, es troben amb una sorpresa: a la peixera de la seva classe, on abans hi havia 4 peixets, ara n'hi ha 5. Ajuda'ls a investigar per resoldre el misteri!

Aquest llibre comença pel final, o el final és justament el principi. Un llapis de colors ens transporta fins a un bosc, però de cop... alerta! Algú està talant els arbres. Què en faran de tota aquesta fusta?

Que en un museu no es puguin tocar les obres d'art no vol dir que tot hagi d'estar quiet.  Una visita al museu es pot convertir en una experiència molt entretinguda on passin coses inimaginables!

El veïnat té un nou personatge, però que no viu a casa seva, s'ha quedat a la teulada de la casa blava. Sembla un barret! És un pop, i tothom es pregunta què hi fa aquest pop fent de barret d'una casa. Pregunta i mira, observa i rumia i veuràs que el pop és un excel·lent company de jocs.

En Tatsuo passeja amb la seva àvia i li agrada col·leccionar petits objectes. Se'n troba molts allà on va: a la vorera del riu, a la ciutat, a la platja, al parc. El llibre ens dona informació dels diferents paisatges que troba en el seu passeig amb l'àvia.

Conte sense paraules, refrescant, sobre un dia a la platja d'un grup de nens i nenes que porten bicicletes, motxilles, tovalloles i tot el que es necessita per passar un dia divertit a la vora del mar. Si també t'ho vols passar bé, hauràs d'observar què fa cadascun d'ells.

Aquests són només uns quants dels llibres que et recomanem. En pots trobar molts més al catàleg!

TRIA ELS DOS REPTES QUE MÉS T'AGRADIN

Opció 1. ENIGMA MISTERIÓS

A la sala infantil de la biblioteca ens ha desaparegut un conte i volem trobar-lo. No sabem on és ni per què s'ha separat dels seus amics contes, però amb la teva ajuda i observació en trobarem el títol. Demana les pistes i posa’t les piles per localitzar-lo! Hauràs de desxifrar-ne l'autor/a i el títol. Preparats i preparades?

Si vols, pots trobar una plantilla aquí per esbrinar-lo a casa. No t'oblidis de venir a la biblioteca a posar el teu segell al passaport del repte.

Anna Llenas ® Ilustradora y Diseñadora Gráfica

Opció 2. BUSCA I TROBA

Cal estar sempre molt despert per no perdre detall del món que ens envolta. Hi ha tantes coses per aprendre i descobrir! Ets gaire curiós? Acceptes el repte de buscar i trobar elements i personatges en aquest mapa?

Aquí tens el que has de buscar-hi.

També pots venir a la biblioteca i demanar el mapa imprès del "Món de la imaginació" per buscar els elements i personatges. Vine a la biblioteca per saber si ho has fet bé!

Opció 3. EL MISSATGE MISTERIÓS

T’agrada investigar? Tens bon ull per resoldre misteris? Vols ser una investigador/a amb cara i ulls? Mira aquest alfabet tan vistós i intenta desxifrar què diu el missatge misteriós! Pots desxifrar el missatge a la biblioteca o des de casa. Clica a la imatge i descarrega-te'l.

Recorda venir a la biblioteca per resoldre el misteri.

Explica'ns com t'ha anat!

Família! Ens encanta veure les vostres aventures i moments especials amb E&B! 🌟 No us oblideu d'etiquetar-nos a les vostres fotografies i vídeos a l'Instagram, Facebook i Twitter. 📸📲

Utilitzeu els nostres hashtags perquè no ens perdem cap dels vostres moments increïbles:

#estiuibiblios #bibliosmataro #fomentlectura #lectorsgenials