CATEGORIA 2

Xist! Silenci i para bé l’orella,

no sigui que et despistis amb el zum-zum d’una abella.

Estigues atent i no et deixis enredar

perquè amb les paraules hauràs de jugar.

Aquí tens un munt de llibres per triar

a sota t’ho expliquem perquè et quedi ben clar.

Què puc llegir?

El haiku és un poema molt breu de només tres versos curts, originari del Japó. Et convidem a fer un viatge d’immersió a la natura a través de les quatre estacions.

Descobreix d'una manera ben divertida les "ulleres" invisibles que tots portem posades! Perquè tot depèn del color del vidre amb què mirem!

Havies llegit abans poesia d'una manera tan divertida i engrescadora? Aquests poemes plens d'humor venen acompanyats de jocs lingüístics i enginyoses il·lustracions.

Se suposa que en Jacob no ha de parlar amb estranys. Però l'Aisha ja no és una estranya, s'ha convertit en la seva millor amiga.

A la nit tot el bosc està en silenci, però,  els animals es preparen per donar la benvinguda a un nou dia. Així que surten els primers rajos de sol, tota l'orquestra afina la veu.

En els contes populars no tothom és el que sembla... en aquest recull d'endevinalles sobre els personatges més coneguts dels contes de sempre, l'autora juga amb les paraules per crear enigmes molt ben rimats.

Un àlbum sense text, cap frase, tot onomatopeies, representacions dels sons que fem i escoltem en el nostre dia a dia. Un conte per jugar amb la veu. Al final del llibre hi ha un recull alfabètic de les onomatopeies que apareixen a l'àlbum.

Una lectura diferent del conte de La Caputxeta. Les il·lustracions en vermell i negre, amb els personatges que fan por (el Gran Llop Ferotge en fa molta), fa que la lectura vagi acompanyada d'un nerviosisme i angoixa que augmenta a mesura que passes les pàgines. Tu has de ser el Gran Llop Ferotge si et vols salvar d'aquesta terrorífica lectura.

Conte joc per descobrir què hi ha sota el barret. Ens presenta els personatges amb rodolins. Amb un text senzill i uns il·lustracions molt simpàtiques, aquest conte és veritablement un joc per passar-ho bé llegint.

Aquests són només uns quants llibres que et recomanem. En pots trobar molts més al catàleg!

TRIA ELS DOS REPTES QUE MÉS T'AGRADIN

Opció 1. LA PARAULA SECRETA

Benvingut/da a La paraula secreta

En aquest joc, hauràs d'endevinar una paraula amagada a partir d'una definició i dues pistes: una visual i una acústica. Escolta atentament, observa i combina bé les pistes per trobar la resposta correcta.

T'esperen 10 paraules secretes! Preparats i preparades? Endavant!

Després, vine a la biblioteca i et donarem el solucionari perquè puguis comprovar les paraules encertades.

Opció 2. PARA BÉ L'ORELLA!

Xxxxt! Tanca els ulls i para bé l’orella, segur que sents molts sons i sorolls que sonen ben a prop teu, o lluny, a l’altra punta del carrer. El Món que ens envolta està ple de vida, gent que va amunt i avall, persianes que s’aixequen ben aviat del matí i ocells que piulen al capvespre. En aquest repte et proposem que tanquis els ulls i escoltis quins sons i sorolls pots identificar al teu voltant.

En aquesta plantilla pots escriure els sons i sorolls que sents, i recorda: para bé l'orella!

No t'oblidis de venir a la biblioteca a posar el teu segell al passaport del repte.

Opció 3. ACUDITS, EMBARBUSSAMENTS i ENDEVINALLES!

Ens encantaria riure amb tu una estoneta, i hem pensat que podríem llegir uns quants acudits, embarbussaments i endevinalles... Què et semblen aquests? Comences tu?

Vine a la biblioteca a llegir-nos els textos que més t'agradin...segur que riurem plegats!

Família! Ens encanta veure les vostres aventures i moments especials amb E&B! 🌟 No us oblideu d'etiquetar-nos a les vostres fotografies i vídeos a l'Instagram, Facebook i Twitter. 📸📲

Utilitzeu els nostres hashtags perquè no ens perdem cap dels vostres moments increïbles:

#estiuibiblios #bibliosmataro #fomentlectura #lectorsgenials