CATEGORIA 3

Ara és el moment de provar, experimentar i investigar.

Tria com vols que sigui la teva aventura: científica, artística, culinària... però, sobretot, diverteix-te.

Què et semblen les opcions que veus a baix? Recorda que si no t’acaben de convèncer també pots escollir el conte que més t’agradi. Llegir no havia estat mai tan fàcil!

Què puc llegir?

Coneguem receptes ben delicioses i alhora tinguem cura del planeta amb aquesta lectura plena de curiositats i de jocs ben divertits.

Una lectura per pensar i dialogar sobre el que ens uneix i el que ens separa. Perquè, tot i que siguem molt diferents, hi ha alguna cosa profunda que ens connecta.

Històries de còmic amb el bosc com a protagonista. Amb aquest còmic viurem aventures diferents i aprendrem a estimar la natura d'una manera divertida i reflexiva. I si ens n'anem d'excursió al bosc?

Per què ens passem el dia dient tot allò que no es pot fer si ens morim de ganes de fer-ho? Un conte molt divertit sobre la vida i les seves petites grans contradiccions.

Idees originals i divertides per fer manualitats com ara joguines reciclades, disfresses i receptes per a cada estació de l'any. Idees senzilles i explicades pas a pas per passar bones estones en família.

Aquest llibre vol inspirar les persones més joves per pensar de forma més crítica, per ser més curioses. Vol despertar el diàleg i la conversa sobre fets i personatges històrics, així com també sobre l'actualitat més present.

Divertidíssim conte que no s'acaba mai. Pots inventar-te l'argument de la història, explicar el conte que vulguis. Això sí, sense clixés.

El llibre fomenta l'autonomia dels nens i nenes i els permet aprendre a fer coses per si mateixos/es d'una manera lúdica i constructiva.

Trobem explicacions sobre els diferents estris i ingredients utilitzats a la cuina, així com també receptes senzilles i activitats culinàries adaptades per a infants. Les il·lustracions fomenten l'interès dels petits per la cuina i l'alimentació.

Aquests són només uns quants dels llibres que et recomanem. En pots trobar molts més al catàleg!

TRIA ELS DOS REPTES QUE MÉS T'AGRADIN

Opció 1. CREA EL TEU ARTEFACTE POÈTIC!

Tria un poema (o crea'l tu) i converteix-lo en un bonic objecte poètic amb materials que trobaràs a la biblioteca. A continuació, col·loca'l en un lloc visible perquè tothom el pugui llegir i gaudir-ne!

A la biblioteca et donarem el material per fer-lo.

Opció 2. CREA UN OBJECTE O PERSONATGE AMB PAPIROFLÈXIA

Crearem un punt de llibre amb papers bonics i lluminosos! Demana la plantilla per crear el teu propi animal de paper!

Pots fer-lo a casa, però recorda venir a segellar el passaport a la biblioteca.

Font:

Opció 3. DISSENYA UNA NOVA COBERTA PER AL LLIBRE QUE HAS LLEGIT!

Dissenya una nova coberta per al llibre que t'hagi agradat més de la categoria CREA.

No t'oblidis de posar-hi un títol, el nom de l'autor/a i l'editorial.

Descarrega't la plantilla clicant a la imatge. Després no t'oblidis de venir a la biblioteca a posar el teu segell al passaport del repte.

Família! Ens encanta veure les vostres aventures i moments especials amb E&B! 🌟 No us oblideu d'etiquetar-nos a les vostres fotografies i vídeos a l'Instagram, Facebook i Twitter. 📸📲

Utilitzeu els nostres hashtags perquè no ens perdem cap dels vostres moments increïbles:

#estiuibiblios #bibliosmataro #fomentlectura #lectorsgenials