Repte 17 - Personalitza la teva fruita preferida, fem fruites boges!

Alguna vegada heu volgut ser dissenyadors/es? Teniu la vostra oportunitat de  dissenyar, però no serà roba, ni dibuixos, ni habitacions, ni agendes de l’escola.  Sabeu que dissenyareu? Fruites! Sí, fruites molones: plàtans, maduixes, pomes,  kiwis, totes les fruites us esperen amb els vostres dissenys ben personals i únics!

I podreu crear un plàtan esportista, una poma bombera, un kiwi policia o una  taronja astronauta. Poseu-li imaginació!

Seguiu les instruccions de la prova, utilitzeu la plantilla que vulgueu per crear la vostra pròpia fruita estrambòtica i si voleu fer un dòmino ben xulu, cliqueu la imatge de sota!

Bonic llibre de format gran amb les magnífiques il·lustracions a tot color, a càrrec de la emblemàtica Roser Capdevila. L’ ocellet protagonista sobrevola el camp i els seu entorn: la casa de pagès, un hort, una plaça el dia de mercat i un miler de detalls per no deixar escapar cap detall de l’àmbit rural.

Un llibre de la natura, com el repte que hem preparat aquest estiu! Un llibre per saber que és l’esperança i com esperar-la amb paciència i calma. Un llibre per aprendre dels arbres, de les llavors i de l'entorn natural en general.

Petit, però fantàstic llibre de la col·lecció Maria Montessori, destinat a conèixer els noms, les formes, els colors de les plantes, animals i en aquest cas de les fruites verdures.

Un altre llibre de coneixements sobre l’arbre i els fruits. Compta amb imatges molt detallades de l’arbre, la flor i el fruit, bàsics pel funcionament de la natura. Els infants podran gaudir de fotos a color amb molt detall i coneixement.

Aquest llibre de coneixements, presentat com a àlbum il·lustrat, explica la visita de la Sofia, que viu a la ciutat i passa uns dies a casa dels avis envoltada de natura i conreus. Allà plantarà per primera vegada les fruites i verdures que més li agraden i aprendrà a regar, sembrar, recollir … totes les tasques de treballar la terra!

Aquests són només uns quants llibres que et recomanem perquè et convidin a obrir bé els ulls quan fas el teu camí cap a la biblioteca. En pots trobar molts més al catàleg!

Voleu fer un mòbil per a la vostra habitació o per la cuina de casa amb fruites i verdures? No anirem a l'hort a collir les verdures ni plantarem les síndries, però sempre el podem fer en paper. Què us sembla? vinga! animeu-vos!