Repte 15 - El meu lloc preferit de Mataró

T’agrada la teva ciutat? Segur que durant aquests darrers mesos has estat molt per Mataró i has descobert llocs nous que no havies vist abans. Tens el teu racó preferit? Aquell parc, aquella plaça, potser el mercat, quan vas a comprar amb els pares, la teva botiga preferida, el camp de futbol, el pati de l’escola, el barri on viuen els avis, entre molts altres llocs, segur que tu tens el teu preferit, per què? Doncs perquè t’agrada i ja està! I si vols veure la teva ciutat amb mil colors diferents pots fabricar amb les teves pròpies mans aquests binocles per flipar en colors, mai millor dit.

Si vols saber com has de fer aquesta prova, clica aquí! Marca al plànol el teu lloc preferit i fes els binocles, com a manualitat per veure la ciutat amb uns altres ulls!

Arribar a una ciutat gran i amb molt de moviment pot ser una mica desconcertant i més per un gos. El nostre protagonista gosset, arriba amb molta il·lusió i moltes ganes de fer amics, però el primer contacte amb la ciutat desconeguda no és gaire acollidor.

Aquest recorregut de la ciutat serà molt mogut, prepareu-vos per una ciutat bulliciosa. Quan t’endinsis en aquest llibre, passaràs per edificis molt alts, com gratacels, carrers sorollosos i parcs tranquils i relaxants. També hi trobaràs museus concorreguts, teatres i mercats vistosos i alegres. Quin goig de passeig per la ciutat!

Mai ha estat tan divertit conèixer la ciutat. Un llibre pels més petits de la casa, per endinsar-te en ell descobrint solapes i tot el que envolta la ciutat, els parcs, les botigues per comprar, el mercat i molts altres llocs i espais que l’envolten cada dia. A més a més, a cada solapa podràs aprendre noves paraules noves!

Si vols endinsar-te en la ciutat i els seus edificis, els barris, les botigues, la gent que hi camina, els parcs i molt més, només cal que acompanyis a l’Otto en el seu camí per la gran ciutat. Un passeig per a petits i grans ple de colors i camins.

Una lectura en lletra lligada i lletra de pal que us submergeix a la ciutat quan es fa fosc i és de nit. La protagonista, la Paula, es perd i passa una mica de por. Vosaltres la podeu acompanyar així passarà menys por.

Aquests són només uns quants llibres que et recomanem perquè et convidin a obrir bé els ulls quan fas el teu camí cap a la biblioteca. En pots trobar molts més al catàleg!

I ja saps que a la ciutat de Mataró hi ha unes festes majors que són la bomba de divertides? S'anomenen Santes i es fan cap a finals de juliol. Si vols saber més d'aquestes festes tan populars al Maresme i a tota Catalunya ves a la imatge!

També et podràs divertir jugant al web de les Minisantes

Quina sorpresa! Per a la Lucía i l'Aina la Biblioteca Pompeu Fabra és el lloc preferit!

A més a més la localitzen molt bé a dins del plànol de Mataró