25 anys biblioteca Pompeu Fabra (1997-2022)

La Biblioteca Pompeu Fabra, inaugurada el 22 de novembre de 1997, celebra aquest any els seus 25 anys de servei amb una programació especial d’activitats per a totes les edats i gustos que tindran lloc al llarg del mes de novembre. Veniu i descobriu tota la varietat de propostes que hem programat per a celebrar aquest aniversari tan especial.

Activitats especials

Bel Olid autora

Club del llibre

Nèstor Luján
Dijous 3 de novembre, a les 19 h, al Teatre Monumental.

Un homenatge al mataroní Nèstor Luján (Mataró, 1922-Barcelona, 1995) en el centenari del seu naixement. El club del llibre ha organitzat una conversa que ens aproparà a la figura de Nèstor Luján des de la   vessant literària, periodística i gastronòmica de las mans d’Agustí Pons, biògraf oficial, i Trinitat Gilbert, periodista especialitzada en gastronomia. El periodista mataroní Pep Andreu serà l’encarregat de conduir la xerrada.

Aforament limitat amb invitació. Entrades disponibles el mateix dia de la trobada, des d'una hora abans a la taquilla del Teatre (a partir de les 18 h).

Consulta la guia de recursos núm. 39: Nèstor Luján.

Activitats per a adults

Tanquem amb Masafrets a càrrec dels Músics de l'Aula Masafrets. Divendres 4 de novembre, a les 19.30 h.

Fronteres, veus presents a càrrec de Dones poetes de La Maresma. Dijous 10 de novembre, a les 19 h.

El naixement de la música al cinema a càrrec de Plataforma Blanc i Negre. CommemHora: Centenari Elmer Bernstein. Dijous 17 de novembre, a les 19 h.

Descobreix l'ànima de la biblioteca Pompeu Fabra. Divendres 18 de novembre, a les 18.30 h i dissabte 19 de novembre, a les 12 h.

Bruixes i dones fosques a càrrec de l’Assumpta Mercader. Dijous 24 de novembre, a les 19 h.

Presentació del llibre "El último morisco" a càrrec de Diego Ramos. Divendres 25 de novembre, a les 19 h.

foto de la persona que realitzarà l'activitat

Activitats infantils i familiars

La petita hora del conte. Ballmanetes: rebel·lió a la cuina a càrrec de Montse Dulcet. Dimarts 8 de novembre, a les 17.30 h.
Edat recomanada: de 0 a 3 anys. Entrada lliure. Aforament limitat. Amb inscripció prèvia a la biblioteca a partir del 24 d’octubre.

Hora del conte. Un desert de contes a càrrec de Rah-mon Roma. CommemHora: Centenari Elmer Bernstein. Dimarts 15 de novembre, a les 18 h. Músiques, personatges i escenaris d'Elmer Bersntein.

Hora del conte. A la nostra manera a càrrec dels alumnes de Grau Superior d’Educació infantil de l’INS Puig i Cadafalch. Dimarts 29 d'octubre, a les 18 h. Aventures i històries que ens endinsen en mons màgics i especials.

22 de novembre: fem 25 anys!

Celebrem l'aniversari amb una programació especial

Bel Olid autora

Hora del conte especial
Una Carretada de contes
A les 17.30 h.

Han arribat dos personatges estranys i molt curiosos a la vila, semblen viatjants, ningú els ha vist mai abans. Són la Filigrana Gràcia i en Joseph Tour. Van acompanyats del seu atractiu, misteriós i inseparable carro carregat d’històries que han anat recollint per arreu al llarg dels anys.

Un espectacle de teatre i titelles a càrrec de La Guilla Teatre.

Parlaments institucionals
A les 18.20 h

Espectacle
Ja en tenim 25!
A les 18. 40 h

Espectacle de dansa i literatura creat per commemorar els 25 anys de la biblioteca Pompeu Fabra.

Moviment, veu i música s’uneixen en aquesta performance artística que tindrà lloc als diferents espais de la biblioteca.

A càrrec de la Cia NS DANZA

foto de la persona que realitzarà l'activitat

La biblioteca és nostra!
A les 19.30 h

Per tancar la jornada de celebració del 25è aniversari de la biblioteca Pompeu Fabra podràs gaudir de l’espectacle més emblemàtic de l’Always Drinking Marching Band adaptat a aquesta efemèride tan especial. Música i gags surrealista faran d’aquest xou una experiència única i divertidíssima.

A càrrec d‘Always Drinking Marching Band.

Espais pensants

Del 2 al 21 de novembre

Retrats d’escriptors/es en el lloc on comença tot, treballen, creen, on es cuina el relat.

25 anys de Biblioteca pública a la Ciutat

Del 2 al 30 de novembre

Exposició fotogràfica dels 25 anys de servei bibliotecari a la ciutat.

Exposició de Punts de Llibre

Del 23 al 30 de novembre

Mostra dels punts de llibre dels darrers aniversaris. El d’enguany ha estat realitzat per la il·lustradora Magda Codina.

Mercat d'intercanvi de punts de llibre, dissabte 26 de novembre, a les 11 h.